14 Eylül 2012 Cuma

biliyorsan konuş..........




günaydın efenimm günaydınn..
bilirsiniz benim sabahlarım olaysız geçmez.. illa birine sinir olurum.. =)
şaşırmadınız evet yine birine sinir oldumm.. bu sinir olduğum kişide başka bi tip insan olan 'herşeyi ben bilirim'ciler...
minibüse bindim.. bu şahsın tam önündeki koltuğa oturdumm.. benden sorada bi çocukcağız bindi almış çantasını dershanesine gidiyo güzel güzel.. tanışıkmış arkamdakiyle çocuk.. işte havadan sudan muhabbet ediyolar.. konu dershaneye giden pırıl pırıl gencimiziin hangi bölümü okumayı düşündüüğüne geldi..
bu arada bende baya dinliyorum yanii.. ne ayıp ama dicem napim vır vır arkamda konuşuuolar duyuyorum yani ister istemez..
-hangi bölüm düşünüyosun?
-tıp olabilir abi yaa..
-tıp zor ama oğlum doktor olunca atanamıyosun ya baksana adamlar eylem meylem yapıolar..
-hıı bilmem abi (kibar çocuk ne desin)
bu arada ben kuduruyorumm.. doktor olup evde lif ören gördünüzmü? hobi olarak ören vardırda iş bulamayıp o yüzden sıkıntıdan ören yoktur sanmıyorum..
-tıp olmasa?
-elektrik elektronik mühendisliği iyi abi.
-yaa Türkiye'de o mühendise ihtiyaç yok. makine mühendisi ol sen.. ( abimiz yakıştırdı hemen ol çocuum hemen)
-makinada iyi abi.
-tabii iyi olmazmııı? adamlar 3 bin Tl ile işe başlıyolarr..

müsadenizle araya giriyorum.. burda bende film koptu ama zor tuttum kendimi bişi dememek için çünkü bu muhterem abimizle biz yakın mahallelerde oturuyoruz ve öküz gibi bakıyo bana.. ekmeğine yağ sürmüş olcamm diye sustum oturdum yoksa tükürürdüm ağzına.. neden kızdım şöyleki.. ben ünv. sınavına hazırlanırken ağzım açık kafam 5 karış yukarda hıı okula gidince burayamı gitsem şunumu yapsam falan die düşünürken bi bok yapamadım.. sonra 2 yıllıklara puanım yetti etraftan da ' kızım bu bölümü oku mezun olur olmaz iş bulursun 1500 tl yle başlarsın bi de mühendisliğe devam edersen yemede yanında yat en az 3 4 bin maaş' gazıyla bir sene daha hazırlanmadım ve okula gittim. mezun oldumm.. işverenler söledikleri gibi sıraya dizilmemişlerdi maaşlarda hiç içaçıcı diil hatta okuldaki harçlıklarım bile daha fazlaydı.. mühendislere baktım evet onlar bi süre sonra iyi maaş alıyolar ama ilk etapta onlarınkide tabiiri caizse karın tokluğunaydı.. bunlar şehir efsanesi efendim kandırmayın pırıl pırıl gençlerimizi sonra benim gibi olcaklar. eşekten düşmüşe dönüp bunalımdan çıkamıcaklarr.. bigün yeni yetme çıtır tazecik pırıl pırıl gençlerimiz için bi post hazırlıcam bu konuyla ilgili..
neyse muhabbette dönelim..
-evet abi iyi kazanıolar..
-sen makine mühendisi ol bak gelişiyo sektör.. bizim orda makine teknikeri bi çocuk var mühendislerin gördüğü tüm dersleri görmüşler hepsini biliyo (sen ne biliosunki bildiğinii o bölümü okumadın sonuçta) ama işte diploması yok die mühendisler kadar maaş alamıyo..
-haklısın abi.. inşaat mühendisliğide var abi ama piyasada çok var rekabet çok..
-yaa bırak oğlum napcan inşaat mühendisi olup adamların açıköğretimi bile var hem çok kolay zaten okuyan mezun oluyo sen makine mühendisi ol..

ben kuduruyorum ya sabır çekiyorum.. bilmiyosan sus be adam inşaat mühendisliğini hangi ülke açıktan okutmuş gerizekalı! ben senelerdir ne diye yırtayım açıktan okunuyosa! sen hiç hayatında limit integral kullanıp alan hesabı yaptınmı dinamik dersi gördünmü statik gördünmmü betonarme hesabı nedir bi fikrin varmı atıp tutuyosun! Allahım dedim bana sabır ver ağız burun dalcam.. hayır bilmiyosun sus işte bi de ne die çocuğun aklını bulandırıosunki bırak ne isterse onu okusun.. yine sinirlendim bak..

neyse yol bitmiyoki muhabbet bitsin..
-haa uçak mühendisliği var bi de sağlam bölüm.benim mahalleden arkadaş mezun oldu THY den teklif geldi ama gitmicek para vermiyolarmış. (tam mantıklı konuşmaya başladı derkennnnn)
-evet abi ama puanları baya uçuk olursa nie olmasın bizimde babamın bi arkadaşı var pegasusta iyi para alıyo..
-THY vermiyo işte.. bi de zor meslek almanyaya göndermişler çocuğu stajda 14 saat!
-nasıl uçaklamı?
-evet almanya 14 saat! amerikada 19 saat sürüyomuş! (burdada basıcaktım kahkahayı.. çocukta da ses soluk kesildi ne desin.. aklın yolu bir)
çok şükür bu muhabbetin sonunda indi minibüsten..

ay çok uzun oldu ama napim bi de çok pis rezil oldummm.. sevgilicik ofise bırakcak beni yürüyoz.. önümüzde bi adam bi parfüm sıkmış ama hem kötü hemde yıkanmış mübarek evlerinde musluktanmı akıyo ne anlamadım.. sevgilicik dediki 'ne kokuyo ya' dedimki parfüm çok kötü kokuyo.. 'duycak dedi' amaaaaann duysun napim az sıksaymış dedimm.. ama duyuyo yani biliyorum ve duysun diye söylüyorum.. az sıksaymış canım.. insanları bunaltmaya ne hakkı var.. derken sevgilicik aaa bu xxxx diilmi dedi.. anamm tanış çıktılarmıı.. konuşuolar çekildim kenara susuyom.. haklıda olsam rezil oldumm yani bi keree..
dürrttüm muhabbeti uzatmadan ayrıldık yanından =) dedim artık bundan sonra öle sesli sesli konuşmak yok.. bi akıllan bi durul dedim..

4 yorum:

  1. etrafta her zaman öyle lüzumsuz lüzumsuz konuşan. aslında konuştuğu hakkında bilgisi olmayan ama mesela seninde dediğin gibi mühendislikle ilgisi olmadığı halde mühendisleri beğenmeyen o ne bilirmiş diyen o kadar çok ki. ben de mühendisim. yeni mezun henüz 1 yıl oldu. çalışıyorum. evet başlangıçta seninde dediğin gibi pek kazanmıyorsun. bi kaç sene çalışmak gerekiyor iyi kazanabilmek için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh ahh sormaa.. bende sinir oluyorum diye sanırım hep karşıma böyleleri çıkıyo =))
      sanada boll kazanıp huzurla çalışabileceğin güzel bir iş diliyorum canım =))

      Sil
    2. teşekkürler canım. etrafımdaki yeni mezun meslektaşlarıma göre daha güzel şartlarda çalışıyorum ve daha iyi kazanıyorum ama ilerde inşaallah daha da iyi olur :)
      bu arada bende yeniyim blog işlerinde blogumu daha yeni oluşturdum bloguma seni de beklerim :)

      Sil
    3. RAbbim daha iyilerini nasip etsin canımm..
      seve seve gelirim =))

      Sil

yorumlarınızla yazılarıma ortak olduğunuz için çok teşekkürlerr :))